Általános szerződési feltételek

Felhasználási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEK

Szeretettel köszöntjük a festegesstimivel.hu weboldalon !

Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételeinket mindenképpen figyelmesen olvassa el,

mert a festegesstimivel.hu weboldalon található termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó

megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek

tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön

mint vevő és Sturcz Tímea egyéni vállalkozó, mint eladó - a weboldal üzemeltetője - között

az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés létrejön, és Ön egyben tudomásul veszi, hogy

rendelése fizetési kötelezettséggel jár.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,

azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli

szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon:

https://festegesstimivel.hu/ászf

Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát - a

vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően

tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés

létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a

felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult

szolgáltatás vagy termék megrendelésére.

Nem kötünk szerződést kiskorúakkal. A vevő az Általános Szerződési Feltételek

elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a weboldal használatával, a

termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük

vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!

Sturcz Tímea egyéni vállalkozó

Nyilvántartást vezető hatóság: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Nyilvántartási szám: 51348395

adószám: 68172765-1-27

székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.

telephely: 8000 Székesfehérvár, Táncsics Mihály utca 5.

email cím: festegesstimivel@gmail.com

Kapcsolattartó: Sturcz Tímea

telefonszám : 06-30/222-5553

Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.

oldal 2 / 13

Weboldal használata

A szerződés tárgyát a weboldalon található szolgáltatások és termékek képezik, melyeknek

pontos leírása a weboldalon található.

Árak

A feltüntetésre kerülő árak bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos

jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót. Az árak nem tartalmazzák a szállítási

költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF -

Szállítási költségek között is megtalálható.

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy a weboldalon a termék, szolgáltatás hibás áron szerepel. Hibás áron nem

áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A szolgáltatás, termék hibás áron történő

megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő

rendelés esetén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban

nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése után azonnal

tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról, a helyes árról. A Vevőnek ezt követően a helyes árral

meg kell erősítenie a megrendelést, ennek hiányában elállhat a vásárlástól. Az elállás joga az

eladót is megilleti.

Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között,

amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló

2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó

kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses

feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező

nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből

jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt

megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között

adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozhat, erre az esetre is a hibás árra vonatkozó szabályok

vonatkoznak.

A vásárlás menete:

1. A termék kiválasztása

Szolgáltatásainkat és termékeinket, azok leírását weboldalunkon találja meg.

A megvásárolni kívánt termék vagy megrendelni kívánt szolgáltatás jellemzőit a Vevő az

adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése

merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor a festegesstimivel@gmaillcom illetve a

sturcz.art@gmail.com com e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.

Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet,

annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a képernyő kereső mezőjébe,

majd rá kell kattintani a Keresés feliratra

2. A termék kosárba helyezése

A Vevő a kiválasztott szolgáltatást a "jelentkezés küldése" vagy terméke(ke)t a

"megrendelés" gombra kattintva küldheti el az e-mail címünkre. A jelentkezők számának,

valamint a termék mennyiségének megadására külön megjegyzés rovat található. A

oldal 3 / 13

jelentkezés, valamint a megrendelés tartalmának módosítása illetve törlése a jelentkezés,

valamint a megrendelés leadása előtt lehetséges. A szállítás módját az oldalon kell

kiválasztani, ahol a szállítás díja is megtalálható, a kiszállítás díja 20.000 Ft-os értékhatár

felett ingyenes.

3. A kosár tartalmának megtekintése

A jelentkezés leadása, valamint a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van a mennyiség

javítására, vagy adott esetben a szolgáltatás vagy termék, termékek törlésére, valamint a

mennyiség változtatására is. A jelentkezés küldése gomb, valamint a termék megrendelése

gomb elküldését követően a megadott e-mail címre küldünk egy tájékoztatót a jelentkezésről,

valamint a megrendelésről és a fizetési feltételekről, mely lehet átutalás, vagy a helyszínen

történő készpénzfizetés.

4. Adatok megadása

A jelentkezés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia a jelentkező nevét, a jelentkezők

számát, e-mail címet, telefonszámot, (gyerekeknek szóló tábor esetén a szülő, gondviselő

nevét, a gyermek életkorát), a termék megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia

nevét, címét, e-mail címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét, címét, telefonszámát.

5. Szállítási és fizetési feltételek

A számlázási, és szállítási cím megadáa után Önnek ki kell választania a szállítás módját, ami

futárszolgálat (DPD) lehet.

A fizetés módjánál ki kell választania, hogy előreutalással, vagy a helyszíni átvétel esetén

készpénzzel szeretne fizetni.

6. A rendelés ellenőrzése

A jelentkezés, illetve a megrendelés elküldése előtt ellenőrizheti a jelentkezés, rendelés

tartalmát, a kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is.

Amennyiben hibát észlel, abban az esetben a szükséges módosításokat végezze el!

7. A rendelés véglegesítése

A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása

után tudja.

Ezt követi a "jelentkezés küldése", valamint a "megrendelés" gomb megnyomása.

A weboldalon történő jelentkezés és rendelése esetén Ön, mint Vásárló tekinthető

ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre,

mikor az Eladó a weboldalon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. Az e-mailen keresztül

küldött jelentkezés, illetve rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel

elfogadásának.

8. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A jelentkezés, rendelés során a jelentkezőnek, megrendelőnek folyamatosan lehetősége van a

bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Ha a jelentkezés, illetve rendelés elküldése után

szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a weboldalon megadott elérhetőségek

egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a jelentkezés, illetve megrendelés

véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a szolgáltató/eladó a jelentkező/megrendelő/vásárló

hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő

jelentkezőt/megrendelőt/vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során

pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás

hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

oldal 4 / 13

9. Rendelés visszaigazolása

A megrendelés befogadásáról a jelentkező/vevő részére a szolgáltató/eladó haladéktalanul

visszaigazoló e-mailt küld.

10. Fizetés

Személyesen készpénz formájában a helyszínen.

Banki áutalással

Átutalásos fizetés esetén a

festegesstimivel@gmail.com/festegesstimivel.utalvány@gmail.com/sturcz.art@gmail.com/ e-

mail címek valamelyikéről érkezik egy üzenet, amelyben megtalálható a bankszámlaszám,

amire a megrendelés ellenértékét át kell utalni, illetve az email tartalmazni fogja azt az

azonosítót is, amelyet közlemény rovatba fel kell tüntetni az átutalás során. A vételár

beérkezéséről minden esetben értesítést fog küldeni Önnek a szolgáltatást végző/eladó.

11. Szállítási díjak. szállítási módok

Előreutalás esetén a szállítás díja Magyarországon belül 1790,- Ft.

DPD Futárszolgálat

Székhely: 1134 Budapest, Váci út 33. 2.em.

Postai cím: 1134 Budapest, Váci út 33. 2.em.

cégjegyzékszám: 01-09-888141

Telefon: 06-1-501-6200

email cím: dpd@dpd.hu

A megrendelt termékek kiszállítását a DPD Futárszolgálat végzi.

A DPD a csomagküldést munkanapokon végzi.

Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg, akkor a fenntartjuk a

jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesítjük. A csomagban megtalálja a

számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át.

12. Kiszállítás, áruátvétel, fizetés

A rendelést követően a kiszállítás 2-5 munkanap, a megrendelt terméktől függően. Ha a

rendelés hétvégén (szombat, vasárnap) érkezik be, vagy péntek délután, akkor ez

hosszabbíthatja a folyamatot. (Plusz 1-2 munkanap is lehet) Az is késedelmet okozhat, ha a

rendelés kapcsán további kommunikációra van szükség pl. hibás, hiányos adatok végett. A

megrendelés kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban

13. Termék ellenőrzése

Átvételkor Ön vevőként köteles az áru sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében

történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen

jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról

videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor

bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

14. Vásárlás utáni ügyfélszolgálat

oldal 5 / 13

Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az

ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt

termékkel kapcsolatban

15. Elállási jog:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön

vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.";

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó

egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton

küldött levél útján) az alábbi címre:

Sturcz Tímea egyéni vállalkozó

Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.

email: festegesstimivel@gmail.com

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt

elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta:

Sturcz Tímea egyéni vállalkozó részére

székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.

Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére

irányuló szerződés tekintetében:

Termék/ek neve/i:

Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ....................................

Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási/felmondási nyilatkozat-

mintát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának

kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi

ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,

amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási

módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során

alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési

mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából

kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig

visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt

visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni."

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási

nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő

oldal 6 / 13

betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a termék

visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az

a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges

használatot meghaladó használat miatt következett be.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm.

rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében

foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését

követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte

meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően

felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac

vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt

is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul

vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem

befolyásolhatómódon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi

szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől

számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett

kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése

céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának

adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóiratés időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó

szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési

határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a

fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztóe

beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés

megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

16. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése

felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával

oldal 7 / 13

készült. A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

(Ptk.) 6:159-167. § szabályozza.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt

érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is

kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - a kellékszavatossági igényt vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését

kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két

éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

oldal 8 / 13

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával

szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén

Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

 a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető vagy

 a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági

igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének

eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre

vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Az általunk nyújtott szolgáltatás és értékesített termékekkel kapcsolatban a 151/2003. (IX.

22.) Korm. rendelet szerint kötelező jótállási kötelezettség nincsen. Ön a hatályos Polgári

Törvénykönyvben foglalt kellékszavatossági jogok alapján érvényesítheti jogait.

17. Panaszkezelés

Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a szolgáltatásunkkal, termékünkkel

kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:

Sturcz Tímea egyéni vállalkozó

székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.

email cím: festegesstimivel@gmail.com

telefonszám : 06-30/222-5553

Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.

Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és

szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali

kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról

haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát átadjuk Önnek.

A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli

panasz esetén a jegyzőkönyvet és a panaszra adott érdemi választ megküldjük Önnek.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát

egyedi azonosítószámmal látjuk el.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz

előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét. A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a

oldal 9 / 13

jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás

felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - az Ön, mint fogyasztó aláírását, a

jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.

Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasító álláspontunkat

megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát átadjuk,

vagy megküldjük Önnek, öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre

bemutatjuk

A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával - annak jellege

szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak

tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási

helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint

levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita

rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testület eljárását.

18. Békéltető Testület

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető

testület

eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerinti

közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti

járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A

járási hivatalok elérhetőségei: https://jarasinfo.gov.hu

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli

rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése

céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben

döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének

biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad

a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló

fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett

működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek

keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson

egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a

vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet

működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési

kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének

felajánlására terjed ki.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez

fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni.

A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-

mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület

elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

oldal 10 / 13

 a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

 annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában

áll;

 ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az

illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg

kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

 a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat

amik alátámasztják saját álláspontját;

 a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni

közvetlenül a vállalkozással;

 a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a

vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást,

illetve polgári peres eljárást;

 tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.

 a fogyasztó aláírásának

 Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó

bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a

fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

oldal 11 / 13

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: hkik@hkik.hu;

E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Dr. Gáll Ferenc

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.

Telefonszáma: 88/429-008,

Fax száma: 88/412-150

Név: dr. Vasvári Csaba elnök

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu,

zmkik@zmkik.hu

19. Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett

eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz

fordulni.

 A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell

feltüntetni:

 az eljáró bíróságot;

 a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

 az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok

bizonyítékainak előadásával;

 azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

 a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek

tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

oldal 12 / 13

20. Online vitarendezési platform

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A

platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében.

Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon

keresztül, amelynek címe:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos

jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:

 a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.")

 és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)

törvény,

 a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.

(II. 26.) Korm. rendelet

 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező

jótállásról

 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés

keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének

eljárási szabályairól

 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az

információszabadságról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018.

február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési

helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a

megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és

az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.

április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében

történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK

rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:

 Felek: Eladó és Vevő együttesen

 Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül

eljáró természetes személy

 Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

 Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

 Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével

létrejövő adásvételi szerződés

 Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely

alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési

nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli

nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal,

a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

 Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés

szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer

oldal 13 / 13

keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés

megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt

lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

 Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden

birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

 Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró

személy

 Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Fenntartjuk a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a

módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.

kelt: Székesfehérvár, 2020. július 16. napján