Általános szerződési feltételek
Felhasználási feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEK
Szeretettel köszöntjük a festegesstimivel.hu weboldalon !
Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételeinket mindenképpen figyelmesen olvassa el,
mert a festegesstimivel.hu weboldalon található termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó
megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek
tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön
mint vevő és Sturcz Tímea egyéni vállalkozó, mint eladó - a weboldal üzemeltetője - között
az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés létrejön, és Ön egyben tudomásul veszi, hogy
rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,
azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli
szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon:
https://festegesstimivel.hu/ászf
Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát - a
vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően
tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés
létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a
felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult
szolgáltatás vagy termék megrendelésére.
Nem kötünk szerződést kiskorúakkal. A vevő az Általános Szerződési Feltételek
elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a weboldal használatával, a
termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük
vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!
Sturcz Tímea egyéni vállalkozó
Nyilvántartást vezető hatóság: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Nyilvántartási szám: 51348395
adószám: 68172765-2-27
székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.
telephely: 8000 Székesfehérvár, Táncsics Mihály utca 5.
email cím: festegesstimivel@gmail.com
Kapcsolattartó: Sturcz Tímea
telefonszám : 06-30/222-5553
Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.
oldal 2 / 13
Weboldal használata
A szerződés tárgyát a weboldalon található szolgáltatások és termékek képezik, melyeknek
pontos leírása a weboldalon található.
Árak
A feltüntetésre kerülő árak bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos
jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót. Az árak nem tartalmazzák a szállítási
költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF -
Szállítási költségek között is megtalálható.
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy a weboldalon a termék, szolgáltatás hibás áron szerepel. Hibás áron nem
áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A szolgáltatás, termék hibás áron történő
megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő
rendelés esetén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban
nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése után azonnal
tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról, a helyes árról. A Vevőnek ezt követően a helyes árral
meg kell erősítenie a megrendelést, ennek hiányában elállhat a vásárlástól. Az elállás joga az
eladót is megilleti.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között,
amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses
feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből
jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között
adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozhat, erre az esetre is a hibás árra vonatkozó szabályok
vonatkoznak.
A vásárlás menete:
1. A termék kiválasztása
Szolgáltatásainkat és termékeinket, azok leírását weboldalunkon találja meg.
A megvásárolni kívánt termék vagy megrendelni kívánt szolgáltatás jellemzőit a Vevő az
adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése
merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor a festegesstimivel@gmail.com illetve a
sturcz.art@gmail.com com e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.
Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet,
annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a képernyő kereső mezőjébe,
majd rá kell kattintani a Keresés feliratra
2. A termék kosárba helyezése
A Vevő a kiválasztott szolgáltatást a "jelentkezés küldése" vagy terméke(ke)t a
"megrendelés" gombra kattintva küldheti el az e-mail címünkre. A jelentkezők számának,
valamint a termék mennyiségének megadására külön megjegyzés rovat található. A
oldal 3 / 13
jelentkezés, valamint a megrendelés tartalmának módosítása illetve törlése a jelentkezés,
valamint a megrendelés leadása előtt lehetséges. A szállítás módját az oldalon kell
kiválasztani, ahol a szállítás díja is megtalálható, a kiszállítás díja 30.000 Ft-os értékhatár
felett ingyenes.
3. A kosár tartalmának megtekintése
A jelentkezés leadása, valamint a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van a mennyiség
javítására, vagy adott esetben a szolgáltatás vagy termék, termékek törlésére, valamint a
mennyiség változtatására is. A jelentkezés küldése gomb, valamint a termék megrendelése
gomb elküldését követően a megadott e-mail címre küldünk egy tájékoztatót a jelentkezésről,
valamint a megrendelésről és a fizetési feltételekről, mely lehet átutalás, vagy készpénzfizetés.
4. Adatok megadása
A jelentkezés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia a jelentkező nevét, a jelentkezők
számát, e-mail címet, telefonszámot, (gyerekeknek szóló tábor esetén a szülő, gondviselő
nevét, a gyermek életkorát), a termék megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia
nevét, címét, e-mail címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét, címét, telefonszámát.
5. Szállítási és fizetési feltételek
A számlázási, és szállítási cím megadása után Önnek ki kell választania a szállítás módját, ami
futárszolgálat lehet.
A fizetés módjánál ki kell választania, hogy előreutalással, vagy a helyszíni átvétel esetén
készpénzzel szeretne fizetni.
6. A rendelés ellenőrzése
A jelentkezés, illetve a megrendelés elküldése előtt ellenőrizheti a jelentkezés, rendelés
tartalmát, a kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is.
Amennyiben hibát észlel, abban az esetben a szükséges módosításokat végezze el!
7. A rendelés véglegesítése
A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása
után tudja.
Ezt követi a "jelentkezés küldése", valamint a "megrendelés" gomb megnyomása.
A weboldalon történő jelentkezés és rendelése esetén Ön, mint Vásárló tekinthető
ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre,
mikor az Eladó a weboldalon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. Az e-mailen keresztül
küldött jelentkezés, illetve rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel
elfogadásának.
8. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A jelentkezés, rendelés során a jelentkezőnek, megrendelőnek folyamatosan lehetősége van a
bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Ha a jelentkezés, illetve rendelés elküldése után
szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a weboldalon megadott elérhetőségek
egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a jelentkezés, illetve megrendelés
véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a szolgáltató/eladó a jelentkező/megrendelő/vásárló
hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő
jelentkezőt/megrendelőt/vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során
pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás
hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
oldal 4 / 13
9. Rendelés visszaigazolása
A megrendelés befogadásáról a jelentkező/vevő részére a szolgáltató/eladó haladéktalanul
visszaigazoló e-mailt küld.
10. Fizetés
Személyesen készpénz formájában.
Utánvéttel.
Banki áutalással
Átutalásos fizetés esetén a
festegesstimivel@gmail.com/festegesstimivel.utalvány@gmail.com/sturcz.art@gmail.com/ e-
mail címek valamelyikéről érkezik egy üzenet, amelyben megtalálható a bankszámlaszám,
amire a megrendelés ellenértékét át kell utalni, illetve az email tartalmazni fogja azt az
azonosítót is, amelyet közlemény rovatba fel kell tüntetni az átutalás során. A vételár
beérkezéséről minden esetben értesítést fog küldeni Önnek a szolgáltatást végző/eladó.
Az eseményre történő jelentkezés lemondása:
Az esemény időpontja előtt 48 órával (2 nappal) jelezni kell a festegesstimivel@gmail.com e-mail címre küldött, egy "Lemondás" tárgyú levélben, hogy nem tudsz részt venni a festésen. Az e-mailben egyértelművé kell tenni, hogy ki mondja le az eseményt és melyik eseményről van szó. Egyéb (Facebookon, más e-mailen, telefonon) történő lemondást nem áll módunkban elfogadni.
Ha a Jelentkező a fentiek szerint jelezte, hogy nem tud részt venni az Eseményen, amelyre eredetileg a jegyét vásárolta, úgy kap egy kuponkódot, mellyel a férőhelyek függvényében az adott Program következő 60 napban tartott egy Eseményére érvényesítheti a jegyét.
Ha Felhasználó az Esemény kezdéséig nem jelzi lemondási szándékát, úgy a befizetett összeg nem érvényesíthető másik festésre sem.
Ha Felhasználó az Esemény kezdőpontja előtt 48 órán belül jelzi lemondási szándékát, és előre fizetett, úgy kap egy kuponkódot, mellyel a férőhelyek függvényében az adott Program a következő 60 napban tartott egy Eseményére érvényesítheti a jegyét, ahol a befizetett összeg 80%-át tudjuk beszámítani!
Ha a Jelentkező előre nem fizetette ki a jegyet és az esemény kezdőpontja előtt 24 órával nem jelzi lemondási szándékát, a Felhasználó köteles a Festőest árát 5 napon belül banki átutalással kiegyenlíteni.
Amennyiben az esemény elmarad, a befizetett díj visszajár vagy az adott összegnek megfelelő eseményre vagy élményfestésre felhasználható ajándékutalványra beváltható.
Egyéb esetekben a befizetett összeg visszafizetésére nincs lehetőség!
11. Szállítási díjak. szállítási módok
Előreutalás esetén a szállítás díja Magyarországon belül 1890,- Ft.
Packeta vagy DPD Futárszolgálat
Székhely: 1134 Budapest, Váci út 33. 2.em.
Postai cím: 1134 Budapest, Váci út 33. 2.em.
cégjegyzékszám: 01-09-888141
Telefon: 06-1-501-6200
email cím: dpd@dpd.hu
A megrendelt termékek kiszállítását a Packetán keresztól futárszolgálat végzi.
A csomagküldés munkanapokon történik.
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg, akkor a fenntartjuk a
jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesítjük. A csomagban megtalálja a
számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át.
12. Kiszállítás, áruátvétel, fizetés
A rendelést követően a kiszállítás 2-5 munkanap, a megrendelt terméktől függően. Ha a
rendelés hétvégén (szombat, vasárnap) érkezik be, vagy péntek délután, akkor ez
hosszabbíthatja a folyamatot. (Plusz 1-2 munkanap is lehet) Az is késedelmet okozhat, ha a
rendelés kapcsán további kommunikációra van szükség pl. hibás, hiányos adatok végett. A
megrendelés kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban
13. Termék ellenőrzése
Átvételkor Ön vevőként köteles az áru sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében
történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen
jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról
videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor
bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.
14. Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
oldal 5 / 13
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az
ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt
termékkel kapcsolatban
15. Elállási jog:
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön
vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.";
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton
küldött levél útján) az alábbi címre:
Sturcz Tímea egyéni vállalkozó
Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.
email: festegesstimivel@gmail.com
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Elállási / Felmondási nyilatkozat minta:
Sturcz Tímea egyéni vállalkozó részére
székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.
Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére
irányuló szerződés tekintetében:
Termék/ek neve/i:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ....................................
Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási/felmondási nyilatkozat-
mintát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési
mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig
visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni."
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
oldal 6 / 13
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a termék
visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az
a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében
foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt
is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolhatómódon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése
céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóiratés időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztóe
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
16. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
oldal 7 / 13
készült. A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(Ptk.) 6:159-167. § szabályozza.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
oldal 8 / 13
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Az általunk nyújtott szolgáltatás és értékesített termékekkel kapcsolatban a 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet szerint kötelező jótállási kötelezettség nincsen. Ön a hatályos Polgári
Törvénykönyvben foglalt kellékszavatossági jogok alapján érvényesítheti jogait.
17. Panaszkezelés
Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a szolgáltatásunkkal, termékünkkel
kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:
Sturcz Tímea egyéni vállalkozó
székhely: 8141 Sárszentmihály, Sárpentele, Vasút utca 12.
email cím: festegesstimivel@gmail.com
telefonszám : 06-30/222-5553
Postázási cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 3. 3/3.
Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és
szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról
haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát átadjuk Önnek.
A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a jegyzőkönyvet és a panaszra adott érdemi választ megküldjük Önnek.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát
egyedi azonosítószámmal látjuk el.
A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz
előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét. A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a
oldal 9 / 13
jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - az Ön, mint fogyasztó aláírását, a
jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasító álláspontunkat
megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát átadjuk,
vagy megküldjük Önnek, öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatjuk
A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával - annak jellege
szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak
tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testület eljárását.
18. Békéltető Testület
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető
testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerinti
közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti
járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A
járási hivatalok elérhetőségei: https://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad
a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület illetékes.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez
fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni.
A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-
mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület
elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
oldal 10 / 13
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában
áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az
illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg
kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat
amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni
közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a
vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást,
illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó
bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a
fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
oldal 11 / 13
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: hkik@hkik.hu;
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008,
Fax száma: 88/412-150
Név: dr. Vasvári Csaba elnök
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu,
zmkik@zmkik.hu
19. Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz
fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell
feltüntetni:
az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok
bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek
tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
oldal 12 / 13
20. Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A
platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében.
Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon
keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos
jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.")
és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018.
február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és
az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.
április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK
rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével
létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely
alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési
nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal,
a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer
oldal 13 / 13
keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden
birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró
személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Fenntartjuk a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a
módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.